سفارش تبلیغ
صبا ویژن
طابع ـ مهر زننده بر دلها ـ به پایه ای از پایه های عرش آویخته است، پس هرگاه حرمتی شکسته شد و خطایی جاری گشت [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :1
بازدید دیروز :5
کل بازدید :60306
تعداد کل یاداشته ها : 68
103/1/10
3:32 ع

ابوبصیر گوید امام صادق(ع) فرمود: جبرئیل بر رسول خدا(ص) فرود آمد. در آن هنگام حسین(ع) نزد حضرتش به بازی مشغول بود. پس جبرئیل او را آگاه ساخت که امتش این فرزند را می کشند. رسول خدا(ص) گریست و سپس جبرئیل عرض کرد: آیا تربتی را که بر روی آن کشته می شود به شما نشان دهم؟



امام ادامه دادند: ناگاه فاصله میان محل نشستن رسول خدا(ص) و قتلگاه حسین(ع) در زمین فرو رفت، به طوری که دو مکان به هم متصل شدند و جبرئیل مشتی از آن خاک برگرفت. سپس در کمتر از یک چشم بر هم زدن دو مکان از هم دور شدند و به حالت اول خود بازگشتند. سپس جبرئیل خارج شد در حالی که می فرمود: خوشا به حال تو ای خاک و خوشا به حال آن که در اطراف تو کشته می شود.

منبع : کامل الزیارات ، ابن قولویه ، ص 43

  
  

ـ عرق سرد نشانه چیست:
خیس از عرق در رختخواب می‌لرزید، احساس سرما می‌کنید، و احتمالاً وضعیت غم‌انگیزی دارید. به احتمال زیاد، ویروسی مانند آنفلونزا یا مونونوکلئوز شما را به این روز درآورده است. عفونت‌های جدی‌تر مثل سل یا ایدز هم ممکن است عرق سرد ایجاد کنند. اما احتمال دارد که عرق سرد به‌خاطر اینها نباشد و فقط در اثر فشار زیاد روانی یا اضطراب گرفتار این عرق شده باشید. غیر از هیجانات زیاد، درد شدید، مثل سردرد میگرنی، هم می‌تواند ایجاد عرق سرد کند. آدرنالین ترشح شده در اثر یک موج درد غدد عرق را باز کرده و رگ‌‌های خونی پوست را منقبض می‌کند و به این ترتیب باعث عرق سرد می‌گردد.
آدرنالین تنها هورمن باعث عرق سرد نیست. استروژن، و فقدان آن، هم در ایجاد عرق سرد نقش دارد. اگر زنی نزدیک به دوران یائسگی هستید، ممکن است با گرگرفتگی به خواب بروید و غرق در عرق سرد ناشی از آن بیدار شوید. در واقع عرق سرد شبانه در برخی زنان تنها علامت شروع یائسگی است. هورمون انسولین هم ممکن است باعث عرق سرد شود. اگر مبتلا به دیابت (کمبود ترشح انسولین) هستید، عرق سرد را هنگامی که قند خون پائین می‌افتد احساس کرده‌‌اید.
بالاخره، عرق سرد گاهی علامت یک فوریت پزشکی است. ممکن است نشانه‌ گرفتاری شدید قلب یا عروق باشد که احتمالاً قبل از آن درد قفسه سینه داشته‌اید. (در موارد نادر، عرق سرد اولین علامت حمله قلبی است) عرق سرد گاهی نشاندهنده کاهش فشار خون ناشی از شوک کمبود خون، شاید در اثر خونریزی داخلی یا پاره شدن یک رگ، است.
ـ درمان عرق سرد:
چون عرق سرد اغلب ناشی از گرفتاری‌های دیگر است، نیازی به درمان جداگانه ندارد. با درمان علت اصلی، عرق سرد نیز برطرف می‌شود. آزمایش کنید. اگر پزشک شما تشخیص دهد که عفونت علت عرق سرد شماست، آزمایش‌های پزشکی عامل عفونی را مشخص خواهد کرد و پزشک با تجویز آنتی‌بیوتیک مناسب آن را از بین می‌برد. اگر تشخیص بیماری مونونوکلئوز داده شد، مایعات زیاد بنوشید، غذای متناسب بخورید، و خود را خسته نکنید. همچنین در طی درمان از ورزش‌های تماسی بپرهیزید، چون ممکن است کبد یا طحال متورم پاره شود.
آرامش داشته باشید. اگر فکر می‌کنید عرق سرد شما ناشی از اضطراب است، در مراجعه به پزشک درنگ نکنید. (به بخش اضطراب مراجعه کنید.) سردرد میگرنی را آرام کنید. اگر مسکن‌های بدون نسخه مثل آسپیرین، استامینوفن، یا ایبوپروفن درد را تسکین نمی‌دهند، پزشک داروهای دیگری برای تسکین سر درد میگرن و جلوگیری از حملات آن تجویز می‌کند. استروژن بدن را تنظیم کنید. اگر فکر می‌کنید یائسگی علت عرق سرد شماست، از پزشک خود راه درمان مناسب آن را بخواهید. او ممکن است راه هورمون درمانی را توصیه کند.

ـ چه وقت به پزشک مراجعه کنیم:
1. هر شب دچار عرق سرد می‌شوید.
2. فکر می‌کنید اضطراب علت عرق سرد است.
3. بیماری کم‌خونی داسی شکل یا بیماری گرفتار‌کننده دستگاه ایمنی وجود دارد.
4. اگر عرق سرد همراه با قرار گرفتن زیاد در معرض آفتاب است، این را یک حالت اورژانس بدانید.


  
  

حرثمه مى گوید:

چون از جنگ صفین همراه على علیه السلام برگشتیم ، آن حضرت وارد کربلا شد. و در آن سرزمین نماز خواند. آن گاه مشتى از خاک کربلا برداشت و آنرا بوئید سپس فرمود:

واها لک یا تربة لیحشرنَّ منک قوم یدخلون الجنّة بغیر حساب

آه اى خاک ! حقّا که از تو مردمانى برانگیخته شوند که بدون حساب داخل بهشت گردند.

 

وقتى حرثمه به نزد همسرش که از شیعیان على علیه السلام بود بازگشت ماجرائى را که در کربلا پیش آمده بود براى وى نقل کرد، و با تعجب پرسید: این قضّیه را على علیه السلام از کجا و چگونه مى داند؟

حرثمه مى گوید: مدتى از ماجرا گذشت . آنروز که عبیدالله بن زیاد لشگر بجنگ امام حسین علیه السلام فرستاد، من هم در آن لشگر بودم .

هنگامى که به سرزمین کربلا رسیدم ناگهان همان مکانى را که على علیه السلام در آنجا نماز خواند و از خاک آن برداشت و بویید دیدم ، و شناختم و سخنان على علیه السلام به یادم افتاد.

لذا از آمدنم پشیمان شده ، اسب خود را سوار شدم و به محضر امام حسین علیه السلام رسیدم ، و بر آن حضرت سلام کردم و آنچه راکه در آن محل از پدرش على علیه السلام شنیده بودم ، برایش نقل کردم امام حسین علیه السلام فرمود:

آیا به کمک ما آمده اى یا به جنگ ما؟

گفتم : اى فرزند رسول خدا! من به یارى شما آمده ام نه به جنگ شما!

امّا زن و بچّه ام را گذارده ام و ازجانب ابن زیاد برایشان بیمناکم . امام حسین علیه السلام این سخن را که شنید فرمود:

حال که چنین است از این سرزمین بگریز که قتلگاه ما را نبینى و صداى ما را نشنوى . بخدا سوگند! هر کس امروز صداى مظلومیّت ما را بشنود و به یارى ما نشتابد، داخل آتش جهنّم خواهد شد.

 

منبع : بحارالانوار ج 44 ص 255.

 

  
  

گوشی XPERIA Arc سونی اریکسون همزمان با بازارهای جهانی، بعد از تعطیلات نوروز و در هفته اول آپریل وارد بازار ایران میشود.

این گوشی با گارانتی رسمی پارس کامتل و سیستم عامل آندروید فارسی و افزونه های محلی نظیر تقویم شمسی همزمان با عرضه در بازار جهانی به بازار ایران عرضه خواهد شد.

این گوشی هوشمند که با نمایشگر لمسی ?/? اینچی به موتور هوشمند Sony Mobile BRAVIA مجهز شده و سونی اریکسون پردازنده یک گیگاهرتزی Scorpin را برای آن در نظر گرفته است.

arcروی این گوشی هوشمند سیستم‌عامل اندروید نسخه ?.? یا همان Gingerbread نصب شده و بر این اساس، کاربران به صورت مستقیم می‌توانند کلیه ابزارهای گوگل را بر روی آن در اختیار داشته باشند. این گوشی قادر به پخش تصاویر با کیفیت HD است و از دیگر امکانات به کار رفته در آن می‌توان به دوربین دیجیتالی ?/? مگاپیکسل و طراحی باریک بدنه گوشی اشاره کرد.

بررسی سونی اریکسون Xperia Arc :

سونی اریکسون گوشی جدیدی را با ساختار غیر فلزی معرفی کرده است که این گوشی Arc نام دارد و قاب پشت آن مانند سایر گوشی های جدید این کمپانی دارای انحناء می باشد. سونی اریکسون بر جذابیت و ظاهر گوشی ها تاکید بسیاری دارد و علاوه بر آن امکانات پیشرفته ای مانند سیستم عامل آندروید را در این گوشی قرار داده است. Arc در مقایسه با Xperia X10 باید کارایی بیشتری را برای کاربران فراهم کند. این گوشی از چهار باند GSM (850/900/1900MHZ) و چهار باند UMTS (850/900/1900/2100MHZ) با ?.?Mbps HSDPA و ?.??Mbps HSUPA پشتیبانی می کند. این گوشی صفحه لمسی دارای طراحی ساده است و ابعاد آن نیز ??? x 63 x 8.7.10 میلی متر می باشد ، وزن گوشی نیز ??? گرم است. Arc سونی اریکسون دارای یک صفحه نمایش لمسی خازنی ?.? اینچ TFT با وضوح ??? x 480 پیکسل است که ?? میلیون رنگ را نشان می دهد.

Arc به پلت فرم Snapdragon Qualcomm MSM8255 1GHZ و نسخه ?.? آندروید (Gingerbread) مجهز است. این گوشی دارای ???MB حافظه داخلی ، ???MB RAM و محل کارت حافظه microSD است. یک کارت ?GB نیز در جعبه گوشی وجود دارد. Arc دارای یک دوربین ?MP با کانون اتوماتیک و فلاش LED است. از سایر ویژگی های دوربین می توان به تشخیص چهره ، کانون لمسی و قابلیت فیلمبرداری در وضوح ???P در ??fps اشاره کرد. این گوشی سونی اریکسون با گزینه های ارتباطی مانند Wi-Fi b/g/n ، بلوتوث ?.? با A2DP ، پورت استاندارد MicroUSB ، گیرنده GPS با A-GPS ، سوکت صوتی ?.? میلی متری و پورت MicroHDMI همراه است. منوی Timescape سونی اریکسون ، شتاب سنج داخلی ، حسگر Proximity ، موتور Bravia موبایل سونی و ورودی multi-Touch نیز دراین گوشی فراهم شده است. سطح گوشی ضد خش می باشد. Xperia Arc میزان RAM پایین و نبود قابلیت multi-touch در X10 را جبران کرده است و علاوه براین اندازه صفحه نمایش را توسعه داده و موتور جدید Bravia را برای کیفیت بهتر تصویر ارائه داده است.

طراحی :

از آنجایی که این گوشی دارای یک صفحه نمایش ?.? اینچ است پس نمی تواند اندازه کوچکی داشته باشد. فضای بالای صفحه نمایش روی قاب جلو در مقایسه با سایر گوشی های رقیب کمی بیشتر است اما زمانی که این گوشی را به تنهایی نگاه می کنید این تفاوت قابل تشخیص نیست. باریک ترین قسمت گوشی ?.? میلی متر قطر دارد. Arc از نظر طراحی تاحدودی به Xperia X10 شباهت دارد اگرچه ساختار باریک تر و استفاده از مواد پلاستیکی براق دراین گوشی موجب شده است جذاب تر بنظر برسد ، اگرچه اثر انگشت روی این سطح براق می ماند. در Arc هیچ قطعه فلزی وجود ندارد. بخش عمده قاب جلوی گوشی را صفحه نمایش ?.? اینچ LCD در بر گرفته است که وضوح آن ??? x 480) FWVGA پیکسل) می باشد. صفحه نمایش از تکنولوژی خازنی استفاده می کند و در نتیجه از حساسیت کافی برخوردار است.

قابلیت multi-touch نیز فراهم شده است. جالب ترین ویژگی در رابطه با صفحه نمایش گوشی Arc این است که در آن از موتور موبایل Bravia سونی استفاده می شود که با افزایش کنتراست و شفافیت ، کیفیت تصویر را ارتقاء می دهد. صفحه نمایش Xperia Arc در میان بهترین صفحه نمایش های موجود در بازار قرار دارد. اگرچه این نوع صفحه نمایش ها در زاویه دید کمی مشکل دارند و با بزرگتر شدن زاویه دید میزان کنتراست به سرعت پایین می آید با اینحال متن روی آنها خوانا باقی می ماند.
مانند گوشی X10 در Arc نیز زیر صفحه نمایش سه کلید وجود دارد که شامل کلیدهای back ، Home و منو است. کلید Home با یک فشار طولانی tab نرم افزارهایی را که اخیرا استفاده شده اند ایجاد می کند. این کلیدها ساختار مناسبی دارند و بخوبی کار می کنند. LED وضعیت ، حسگر Proximity و خروجی صدای گوشی بالای صفحه نمایش وجود دارد. از آنجایی که حسگر نور محیط وجود ندارد امکان کنترل اتوماتیک روشنایی صفحه نمایش فراهم نشده است.

سوکت صوتی استاندارد ?.? میلی متری در طرف چپ گوشی قرار دارد و این سوکت بدون محافظ است. کاربر به راحتی می تواند از هدفون دلخواه خود استفاده کند. کلید کوچک Power و پورت MicroHDMI در بالای Arc مشاهده می شو. علیرغم اندازه کوچک این کلید بدلیل برآمدگی آن کار کردن با Power آسان می باشد. کابل HDMI در جعبه گوشی وجود ندارد و باید آن را جداگانه خریداری کنید. این کابل به کاربر امکان می دهد تا عکسها و ویدئوها را با یک HDTV به اشتراک بگذارد.

پورت MicroUSB در طرف راست گوشی قرار دارد که این پورت نیز فاقد پوشش محافظ است. کلید نسبتا کوچک ولوم و کلید بسیار کوچک دوربین نیز در همین طرف مشاهده می شود.

محل قرارگیری لنز دوربین ? مگاپیکسل در قاب پشت گوشی بسیار نزدیک به لبه بالای گوشی است و احتمال اینکه در زمان در دست گرفتن گوشی روی لنز با انگشت پوشیده شود بسیار زیاد است. کاربر در زمان گرفتن عکس باید بسیار دقت کند و فقط از دو انگشت دست چپ استفاده نماید. این مشکل در iphone 4 نیز وجود دارد.

با برداشتن درب باتری می توان محل کارت حافظه MicroSD ، محفظه سیم کارت و محل میکروفن ثانویه را مشاهده کرد. امکان جابجایی کارت حافظه در زمان روشن بودن گوشی وجود ندارد. از میکروفن ثانویه نیز برای برطرف کردن نویز فعال استفاده می شود. باتری دارای توان ????mAh است که در حالت آماده بکار حداکثر ??? ساعت و در مکالمه مداوم حداکثر ? ساعت شارژ را حفظ می کند. کیفیت ساختار کلی گوشی رضایت بخش است و کار کردن با Arc سونی اریکسون آسان می باشد.

گوشی Xperia Arc سونی اریکسون دو تغییر عمده در منوی گوشی های هوشمند سونی اریکسون ایجاد کرده است. این گوشی دارای نسخه ?.? آندروید است که Gingerbread نام دارد. سونی اریکسون منوی Timescape را در گوشی های خود قرار می دهد تا آنها را از سایر گوشی ها متمایز کند. در نگاه نخست تغییرات ایجاد شده توسط نسخه ?.? آندروید کاملا بارز نیست. نسخه APIS جدید را با خود به همراه دارد و قابلیت های بازی این پلت فرم را توسعه می دهد اگرچه آیکن های منو تغییر زیادی نداشته است. با وجود پوسته سونی اریکسون روی تمامی موارد به سختی می توان به این تفاوت ها پی برد. Arc سونی اریکسون دارای حالت Overview است که در آن با نیشگون گرفتن هر یک از پنج صفحه اصلی می توان زوم کرد تا صفحه جدید با جلوه های ویژه انتقال باز شود. تمامی Widgets در اینجا وجود دارند و کاربر می تواند Widget مورد نظر را کلیک کند و به صفحه آن برود.

این ویژگی از نظر کارایی مانند HTC Leap View یا ویژگی موجود در Galaxy S سامسونگ کار می کند. اگرچه دراین گوشی Widgets در صفحات کوچک مرتب نشده اند و نمی توان مشاهده کرد که هریک از آنها چه چیزی است. در عوض تمامی Widgets بر زده شده اند بنابراین استفاده بهتری از فضای موجود دارند و بدلیل اندازه بزرگ آنها به راحتی می توان روی Widgets کلیک کرد. چهار میانبر روی صفحه اصلی مشاهده می شود که در دو طرف کلید کشویی نرم افزار قرار دارند. این میانبرها در تمامی پنج صفحه اصلی قابل مشاهده می باشند و می توان آنها را برای آیکن ها یا پوشه هایی که چندین آیتم داخل خود دارند استفاده کرد. ایجاد پوشه بسیار ساده و آسان است و شباهت زیادی به سبک گوشی های iOS دارد. کاربر یک آیکن را انتخاب می کند و آن را روی آیکن دیگر drag می نماید.

دراین زمان یک pop-up ظهار می شود و از کاربر می خواهد یک آیکن را انتخاب کند و بطور اتوماتیک نامی را برای پوشه پیشنهاد می نماید. اگرچه کاربر می تواند این نام را به سلیقه خود تغییر دهد. در زمان جابجایی آیتم ها روی صفحات اصلی تفکیک آنها در پوشه ها یا حذف آنها ، انیمیشن های جدیدی ظاهر می شود. در نسخه Gingerbread پیش زمینه جدید وجود ندارد اگرچه می توان پیش زمینه های بسیاری را در بازار آندروید پیدا کرد. به محض وارد شدن به فهرست کشویی نرم افزار یک میانبر جدید در پایین گوشه چپ مشاهده می شود که به کاربر امکان می دهد چگونگی تفکیک آیکن ها را انتخاب کند. کاربر می تواند گزینه های اتوماتیک (براساس الفبا ، آنهایی که اغلب استفاده می شوند یا آنهایی که اخیرا نصب شده اند) یا یکی از گزینه های تفکیک شخصی را انتخاب کند و آیکن ها را بطور دستی دوباره مرتب نماید.

دراین گوشی یک نرم افزار جدید سونی اریکسون به صورت از پیش نصب شده وجود دارد که liveWare نام دارد و عملکرد گوشی را در زمان وصل کردن یک وسیله جانبی تعیین می کند. کاربر می تواند گوشی را تنظیم کند تا هر نرم افزار نصب شده بطور اتوماتیک با وصل کردن هدست ، هدفون یا شارژر اجرا شود. برای مثال می توان گوشی را تنظیم کرد تا با وصل کردن هدفون ، نرم افزار پخش موسیقی اجرا شود یا هربار که شارژر را وصل می کنید به حالت فریم عکس بروید.

انتخاب متن در منو نیز تغییر کرده است. Gingerbread دو مکان نمای بزرگ در دو طرف متن علامتگذاری شده قرار داده است و هریک از آنها را می توان به آسانی drag کرد تا متن مورد نظر انتخاب شود. این گوشی دارای Qualcomm MSM8255 Snapdragon ، یک پردازنده ?GHZ Scorpion و یک Adreon 205 GPU است.

Xperia Arc سونی اریکسون دارای یک دوربین ? مگاپیکسل با کانون اتوماتیک است که از ویژگی های مهم در زمان فروش گوشی محسوب می شود. منوی دوربین تاحدودی تغییر کرده است و اکنون نواری با پنج میانبر به ویژگی های معروف را در طرف راست صفحه در اختیار کاربر قرار می دهد. نواری از جدیدترین عکس های گرفته شده نیز در طرف چپ صفحه وجود دارد و این در حالی است که سوئیچ عکاسی / فیلمبرداری در پایین صفحه مشاهده می شود.

پنج میانبر مذکور امکان تغییر دادن حالت عکسبرداری ، وضوح ، انتخاب یک صحنه ، فعال کردن فلاش و فعال/غیر فعال کردن کانون لمسی را فراهم می کند (گرفتن عکس با فشاردادن نمایاب). با فشار دادن کلید منو گزینه هایی مانند حالت کانون ، تعادل رنگ سفید ، geotagging و تثبیت کننده تصویر در اختیار کاربر قرار می گیرد. در این گوشی ویژگی تشخیص چهره و لبخند نیز وجود دارد.

کیفیت عکس های دوربین بسیار خوب است. دوربین در وضوح HD در ??fps فیلمبرداری می کند. ویدئوها کیفیت مطلوبی دارند اگرچه کنتراست آنها کمی پایین است.


  
  

آخوند ملا محمّد کاظم هزارجریبى (رضوان الله علیه ) فرمود: شنیدم از آقا میرزا محمّد شهرستانى که عالم جلیل القدرى بود که بر جنازه سید بحرالعلوم نماز خواند فرمود:

من در اوایل جوانى مجاورت زمین کربلا را اختیارکرده بودم رفیقى داشتم صالح و متقى ، مجاور نجف اشرف بود، از اهل خاتون آباد، اسمش حاج حسن على بود مکرر مرا تکلیف مى کرد به نجف بروم و در آنجا مجاورت نمائیم ، زیرا در کربلا قساوت مى آورد و مجاورت در نجف به مراتب بهتر است ، تا شبى خواب دیدم در رواق حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام مى باشم و همان رفیقمان حاج حسن على هم آنجا بود و بر من مجاورت کربلا را باز انکار مى کرد.

 

ناگاه دیدم آقا امام زمان - (عجل اللّه فرجه الشریف ) - در رواق تشریف دارند حاج حسن على خدمت آن حضرت عرض کرد: یابن رسول اللّه ، شما اینجا تشریف دارید و مردم به زیارت شما، به سامرا مى آیند. فرمود:

آنجا هم هستم ، پس بدست مبارک اشاره کرد بسوى ضریح و فرمود:

 

((بحقّ امیرالمؤمنین لا یقوّدون احد امن کربلا الى جهنّم ))

یعنى : به امیرالمومنین قسم که هیچ کس را از کربلا به سوى جهنّم نمى برند سپس فرمود: به شرط این که شبى را در آنجا مانده باشد من گمان کردم ، مقصود حضرت از بیتوته یعنى مشغول عبادت باشد.

من عرض کردم : ما شبها را مى خوابیم تا هنگام طلوع آفتاب فرمود: اگر چه خوابیده باشد تا هنگام طلوع آفتاب به این جهت من هم مجاورت زمین کربلا را اختیار کردم .

 

منبع : ثمرات الحیوة ص 83

 


  
  
<   <<   6   7   8   9      >